amihan.ir
طراحی سایت

پرتال سازمانی

کلیه فرآیندها،خدمات،مدیریت اطلاعات یک سازمان هنگامی که بر بستر آنلاین قرار می گیرد

تعریف پرتال سازمانی

پرتال های سازمانی یا Enterprise Information Portals ، یکی از راههای رایج تبادل اطلاعات با کارکنان ، مشتریان و شرکای تجاری سازمانها هستند. معمولا یک پرتال دارای فهرستی از سایتهای دیگر، یک موتور جستجو و برخی خدمات رایگان مانند پست الکترونیک ، چت و… می باشد. در واقع یک portal یک point of Entry محسوب میشود.

کلیه فرآیندها،خدمات،مدیریت اطلاعات یک سازمان هنگامی که بر بستر آنلاین قرار می گیرد باید در قالب یک پورتال(پرتال)سازمانی (یا درگاه سازمانی) پیکربندی شود. نیاز امروزه سازمان ها در سراسر دنیا تسریع و بهبود کیفیت انجام کارهای خود هستند و چه بهتر این اتفاق در یک پورتال سازمانی آنلاین انجام شود.

پرتال سازمانی

ویژگی های اصلی یک پرتال چیست؟

1_ درگاه ورود منحصر به فردی است

2_ مجموعه ای از اطلاعات را در خود دارد

3_اطلاعات همگی هدفمند هستند

4_اطلاعات در دسترسند.

تفاوت پرتال با وب سایت چیست؟

تصوری که ما از وب سایت ها داریم با دیدن پرتال ها تغییر می کند،اگر چه پرتال در واقع وب سایت هستند،ولی این موضوع حائز اهمیت هست که یک پورتال خدماتی فراتر از تصور ما از یک وب سایت ارائه می دهد،به عنوان مثال وب سایت های بانک ها،بیمه ها، شهرداری ها،شرکت خصوصی و یا سازمان های دولتی مشابه یک وب سایت خبری ساده نیستند، امکانات و نیازهای خاص باعث می شودبه دید یک مجموعه بزرگ آنلاین به آن ها نگاه کنیم . با این تفسیربرای داشتن یک وب سایت که نیاز های یک سازمان را بخواهد برآورده کند نباید به دنبال یک شرکت طراحی وب سایت باشیم، بلکه باید بدنبال جایی باشیم که راهکار های سازمانی یا به عبارتی ارائه کننده پورتال های سازمانی باشد.

MVC

MVC چیست؟ یک معماری نرم افزاری می باشد که مخفف سه کلمه Model-View-Controller هست. این معماری نرم افزاری به شما کمک می کند که بهتر ،حرفه ای تر، منظم تر و ساختار یافته تر کد نویسی کنید.

API مخفف Application Programming Interface

API مخفف رابطه کاربردی برنامه نویسی بوده و مجموعه ای از پروتکل هایی است که به منظور ساخت و یکپارچه سازی نرم افزار استفاده می شود. در واقع این واسطه وظیفه ارسال و دریافت درخواست ها بین نرم افزارها را برعهده دارد و ارتباط سایت ها و برنامه ها را با یکدیگر برقرار می سازد.

انبار گردانی

یکی از مهمترین و همین طور زمان برترین عملیاتی که در انبارها صورت می گیرد،عملیات انبار گردانی است. در واقع این روش یکی از رایج ترین و دقیق ترین روش های کنترل موجودی انبارها به شمار می رود.

حسابداری آنلاین

حسابداری آنلاین چیست ؟ با نرم افزار حسابداری آنلاین همه افراد شرکت می توانند با دستگاه های خود به اطلاع دسترسی داشته و این موضوع به شرکت های چند شعبه ای اجازه می دهد تا بسیاری از مشکلات نرم افزارهای حسابداری سنتی را نداشته باشند.

0 / 25
0 / 350

کلمات کلیدی

amihan.ir , MVC , انبار گردانی , پرتال سازمانی , حسابداری آنلاین ,